Инструкции за употреба и често задавани въпроси за Прахосмукачка робот Rowenta X-PLORER Serie 50, модел Total Care, интелигентна навигация, почистване 4 в 1

Гаранция за дълбоко почистване с автоматично удобство
Прахосмукачката робот Rowenta X-PLORER Serie 50 е удобно решение за автоматично почистване на дома, което предлага почистване без усилие и без да използвате ръцете си - заедно със специални функции за почистване след животни и предпазване на дома ви от алергени. Открийте високотехнологична автоматична прахосмукачка, която отива навсякъде, където имате нужда от нея: интелигентна навигация, усъвършенствана инфрачервена технология и изключително интуитивен удобен потребителски интерфейс, включително съвместимост с приложения за смартфон и гласов асистент.

Референтен код : RR7387WH

Инструкции и Ръководство

Често задавани въпроси

Приложението за роботи е само за смартфони.
Ако вашата мрежа не се вижда в списъка с налични мрежи, преместете устройството по-близо до приемника си за интернет.
Ако мрежата все още не е видима, може да не е съвместима с вашето устройство. По-специално 5 GHz мрежи не се поддържат. Направете справка със списъка за съвместимост.
Можете да отидете на настройката на смартфона си и да проверите дали вашият смартфон е свързан с домашната ви WiFi мрежа. WiFi мрежата трябва да има връзка с интернет.
След като въведете своята парола, възниква грешка при свързване към Wi-Fi мрежата.

1. Проверете паролата за Wi-Fi и я въведете отново внимателно.
2. Дръжте смартфона си близо до устройството и интернет модема, докато завърши процесът на свързване.
3. Устройството не може да се свързва към обществени мрежи, като например наличните в хотелите.
4. Телефон с Android: При свързване към устройството може да се появи изскачащ прозорец. По време на процеса на свързване приложението ще ви свърже автоматично към робота. Важно е да останете свързани към тази нова мрежа.
Вижте някои примери за проблеми, които може да срещнете, в зависимост от вашия телефон:
• Ако изскачащият прозорец ви съобщава, че мрежата ще бъде превключена, тъй като тази, към която сте свързани, няма интернет, откажете.
• Ако в изскачащия прозорец бъдете попитани питат дали искате да останете свързани към мрежата без интернет, приемете.
• Ако в изскачащия прозорец ви се съобщава, че мрежата няма интернет, но не предлага смяна на мрежите, не правете нищо.

След няколко неуспешни опита:
• Рестартирайте своя Wi-Fi рутер.
• Изключете устройството, като задържите бутона за стартиране натиснат за 3 секунди, докато устройството е откачено от базата си, след което го включете отново.
Ако все още възниква грешка след няколко неуспешни опита:
Натиснете бутона за стартиране за 5 секунди и се уверете, че лампичката мига в оранжево.
Ако не мига, изключете и включете устройството, преди да опитате отново.


Ако грешката продължава, може да се дължи на неправилно използване на телефона:

Телефон с Android:
По време на процеса на свързване приложението ще ви свърже автоматично към робота. Важно е да останете свързани към тази нова мрежа.
В зависимост от телефона ви може да се появят различни изскачащи прозорци по време на свързване:
• Ако изскачащият прозорец ви съобщава, че мрежата ще бъде превключена, тъй като тази, към която сте свързани, няма интернет, откажете.
• Ако в изскачащия прозорец бъдете попитани питат дали искате да останете свързани към мрежата без интернет, приемете.
• Ако в изскачащия прозорец ви се съобщава, че мрежата няма интернет, но не предлага смяна на мрежите, не правете нищо.

iPhone:
При свързване към устройството ще се покаже изскачащ прозорец с молба да се свържете към мрежата „SEB_ACCESS_POINT“. Приемете, като щракнете върху „Join“ (Присъединяване).
Ако не успеете да изпълните тази стъпка няколко пъти, рестартирайте телефона и опитайте отново.
След като въведете своята парола, възниква грешка при свързване към облака.

• За свързване към облака се изисква интернет връзка за успешно сдвояване на устройствата. За целта можете да активирате своите мобилни данни или автоматично да се свържете отново към домашната си мрежа.
• Уверете се, че датата и часът на телефона ви са правилни. Всяка разлика ще попречи на свързването.

След няколко неуспешни опита:
• Рестартирайте своя Wi-Fi рутер.
• Изключете устройството, като задържите бутона за стартиране натиснат за 3 секунди, докато устройството е откачено от базата си, след което го включете отново.

След няколко неуспешни опита можете да рестартирате устройството с помощта на следните стъпки:
• Откачете робота от базата му.
• Изключете го, като задържите бутона за стартиране натиснат за 3 секунди.
• След като роботът бъде изключен, задръжте бутона за стартиране натиснат за 20 секунди. Роботът ще издаде звуков сигнал два пъти, за да покаже, че е успешно нулиран.
• След това изключете робота, като натиснете бутона за стартиране за 3 секунди.
Някои телефони Xiaomi може да имат проблеми със свързването. Може да се появят необичайно голям брой изскачащи прозорци.
Засегнатите телефони са тези със система MIUI (като например модели Redmi и Pocophone).

В този случай опитайте да изпълните следните стъпки:
Settings (Настройки) > Applications (Приложения) > Manage applications (Управление на приложенията) > Rowenta Robots (Роботи Rowenta) > Other permissions (Други разрешения). На тази страница приемете разрешението за Change Wi-Fi connectivity (Промяна на Wi-Fi свързаност).
Settings (Настройки) > Wi-Fi > Additional settings (Допълнителни настройки) > Wi-Fi Assistant (Wi-Fi асистент). На тази страница дезактивирайте наличните опции.
За това има няколко възможни причини:
• Не сте въвели правилно имейл адреса за профила. Моля, проверете.
• Не сте въвели правилно паролата. За да я нулирате, заявете временна парола по имейл и след това я променете в менюто на приложението.
Това изобщо не е задължително, а е потребителско предпочитание.
Това е жироскопска карта, непостоянна карта, която ви позволява да имате визуално проследяване в реално време на вашата сесия за почистване. Тази карта има само отчитане и не може да се персонализира. За всяка нова сесия на почистване ще се създава нова карта.
Качеството на жироскопската карта може да бъде повлияно, ако роботът се сблъска с твърде много препятствия по време на почистването. Преди да пуснете прахосмукачката-робот, се уверете, че сте премахнали всички препятствия, захранващи кабели, дрехи или други потенциални препятствия, които могат да причинят затруднения на робота.

Качеството на жироскопската карта може също да бъде повлияно, ако роботът е имал трудности при изкачване на килим, праг на врата, крак на стол...
Жироскопската карта има максимално повърхностно покритие от 19 x 19 m (360 m²), така че не забравяйте да монтирате вашата докинг станция по съответния начин.
Не почиствайте с прахосмукачка мокри повърхности, всякакъв вид течности, горещи вещества (жарава, цигари), изключително фини вещества (гипс, цимент, пепел и т.н.), големи остри отпадъци (стъкло), вредни продукти (разтворители, абразивни материали и т.н.), агресивни продукти (киселина, почистващи продукти и т.н.), запалими и избухливи продукти (на маслена или спиртна основа).
Поставете зарядната докинг станция до стена, на равна повърхност и където прахосмукачката-робот може лесно да я открие.
На мястото не бива да има никакви препятствия (включително килим). Оставете поне 1,5 метър свободно пространство отляво и отдясно и 2 метра пред докинг станцията. Ако станцията е поставена в ъгъл или се открива трудно, прахосмукачката-робот няма да може да я достигне.
Поставете зарядния кабел на докинг станцията покрай стената.
За повече информация вижте инструкциите в ръководството за употреба.
Оставете зарядната докинг станция постоянно включена в контакта (функцията за автоматично презареждане няма да е налична, ако докинг станцията не е активирана).
Да, роботът е снабден със сензори срещу падане, които разпознават стълби и дупки.
Възможно е обаче да възникнат ситуации, в които сензорите не са толкова ефективни. Например извити ръбове на стълби, килимчета до стълби, хлъзгави повърхности, препятствия, които могат да повлияят на работата на сензорите.
Преди да пуснете робота, уверете се, че наоколо няма препятствия, захранващи кабели, дрехи или други потенциално опасни предмети, които могат да причинят повреда на уреда или други инциденти.
Да, роботът може да се зарежда на станцията за зареждане, дори когато главният превключвател е изключен.
Проверете дали превключвателят под робата е в правилното положение „ON“.
Прахосмукачката робот има 3 режима на почистване:
• „Methodic“ (Методичен) (почистване на всички достъпни зони)
• „Wall follow“ (Следване на стената) (почистване до стените и в ъглите)
• „Spot“ (Петно) (почистване на локализирана зона)
За да изберете режим „Methodic“ (Методичен), натиснете еднократно бутона за захранване на робота.
За да изберете режим „Spot“ (Петно), натиснете двукратно бутона за захранване на робота.
За да изберете режим „Wall follow“ (Следване на стената), натиснете трикратно бутона за захранване на робота.
Можете също да активирате различни режими на почистване в мобилното приложение.
За да спрете временно сесията на почистване, натиснете бутона за захранване на робота.
За да възобновите сесията на почистване, натиснете отново бутона за захранване.
След като светлината на бутона за включване/изключване на робота спре да мига, батерията е напълно заредена.
Винаги дръжте прахосмукачката робот на докинг станцията, когато не я използвате.
Ако не планирате да използвате робота за дълго време, можете да го съхранявате извън докинг станцията на хладно и сухо място. Уверете се, че роботът е изключен и батерията му е напълно заредена. Зареждайте отново батерията на всеки 3 месеца.
Измерете непрекъсната линията, която искате да зададете като граница, и отрежете необходимата дължина на лентата. Ако трябва да оградите предмет, можете да отрежете няколко парчета от лентата. Поставете лентата на пода.
За да изпратите робота обратно до неговата докинг станция, натиснете двукратно бутона на робота по време на работа. Имайте предвид, че ако поставите робота на пауза и след това натиснете двукратно бутона за захранване, роботът ще почиства в режим „Spot“ (На място).
Не е препоръчително да използвате мопа с вода върху чувствителни подови настилки, като например паркети или мокети и килими.
Не, резервоарът за вода и навлажненият моп трябва да се поставят непосредствено преди почистването и да се извадят веднага след него.
Изключете незабавно вашата прахосмукачка-робот.
Отстранете контейнера за прах, филтъра и основната четка.
Оставете ги да се изсушат напълно, преди да ги поставите обратно.
Изсипвайте контейнера за прах в боклука след всяка употреба. Почиствайте уплътненията на отделението за прах с кърпа.
Препоръчва се почистване на централната четка веднъж седмично.
За повече подробности, моля, вижте ръководството за употреба.
Препоръчва се почистване на филтрите поне веднъж седмично.
За повече подробности, моля, вижте ръководството за употреба.
Необходимо е редовно да почиствате левите, десните и предните колела, за да премахнете заплетените косми и влакна.
Препоръчително е да избърсвате сензорите и терминалите за зареждане (на робота и станцията за зареждане) с чиста, суха кърпа веднъж седмично.
Изключете робота, преди да почистите сензорите и терминалите за зареждане.
Не използвайте почистващи препарати за почистване на прахосмукачката-робот.
За някои части може да използвате вода, а за други може да използвате само суха кърпа. За повече подробности, вижте ръководството за употреба.
Препоръчва се да сменяте филтъра за фини прахови частици и филтъра от пяна веднъж на всеки 6 месеца.
Страничните четки трябва да се сменят с нови на всеки 6 месеца.
Не използвайте уреда. За да избегнете всякаква опасност, трябва да бъдат подменени от оторизиран сервиз за ремонт на прахосмукачки.
Не използвайте уреда. За да избегнете всякаква опасност, не пипайте терминалите. Трябва да изключите докинг станцията от контакта и да бъде подменена от оторизиран сервиз за ремонт на прахосмукачки.
Проверете:
Дали контейнерът за прах не е пълен.
Дали филтрите са чисти.
Дали няма предмет или боклук, който блокира отвора за всмукване под робота.
За това има няколко възможни причини:
• Ако роботът не е започнал от станцията за зареждане, няма да се върне там. В този случай ще се върне в началната си точка.
• Ако роботът е почиствал в режим Spot, ще се върне в началната си точка.
• Ако роботът бъде повдигнат и поставен обратно на пода, ще се опита да се премести. Ако не може, ще се върне в началната си точка.
Можете да извършите следните действия:
• Изключете главния превключвател и отново го включете.
• Изключете кабела от контакта и отново го включете в станцията за зареждане.
• Уверете се, че зареждащите терминали и прозорчетата на сензора не са препречени, след това избършете корпуса и станцията за зареждане със суха кърпа. Не забравяйте да изключите главния превключвател, както и да изключите робота, преди да го подсушите внимателно.
• Проверете дали няма някакви препятствия като отразяващ обект, стол и др. край станцията за зареждане.

Ако и след тези стъпки автоматичното зареждане все още не работи добре, свържете се с оторизиран сервиз за ремонт на прахосмукачки.
Това е нормално. Прахосмукачката може да остане свързана със станцията за зареждане без никакъв риск.
Внимание: използвайте само предвиденото зарядно.
Проверете следното:
• Дали превключвателят под робота е в правилното положение „ON“.
• Дали дисплеят свети. Ако ли не, заредете робота на базовата станция.
Проверете следното:
• Няма препречващи предмети под колелата.
• Роботът не е блокиран поради разлика в нивата на пода.
• Не е изписано съобщение за грешка. (вижте раздела за отстраняване на неизправности и кодове на грешките в ръководството за употреба)
Можете да извършите следните действия:
• Уверете се, че няма препречващи предмети на 10 см от стълби/дупки.
• Избършете прозорчетата на сензора със суха кърпа.

Ако и след тези стъпки проблемът продължава, моля, свържете се с оторизиран сервиз за ремонт на прахосмукачки.
Уверете се, че четката не е препречена с нещо. Почистете четката от заплетени косми и влакна.
Ако четката е повредена, сменете я с нова.
Мигащата светлина и светлинният сигнал показват грешка.
За повече подробности относно описанието на грешката и решение вижте ръководството за употреба.
Можете да извършите следните действия:
• Проверете дали входният канал не е запушен.
• Проверете дали контейнерът за прах е поставен правилно.
• Изпразнете контейнера за прах, ако е пълен.
• Свалете централната четка и я почистете.
• Проверете дали филтърът не е задръстен.

Ако и след тези стъпки проблемът продължава, моля, свържете се с оторизиран сервиз за ремонт на прахосмукачки.
Когато роботът установи риск, се активира предпазната функция на четката.

Възможни са две ситуации:
Четката не може да се движи: роботът се опитва да я освободи и спира почистването и четката.
Роботът ще се опита да освободи четката: ако не може, ще я изключи и ще трябва ръчно да я освободите.

Ако четката не може да се движи по дебел килим заради дългите и/или дебели влакна или роботът е почиствал килима дълго време, четката ще спре да се върти и роботът ще продължи да почиства без нея.
Работата на робота може да е възпрепятствана от определени проблеми, за които се показват кодове за грешка.
За повече подробности относно кодовете за грешка и решение вижте ръководството за употреба.
Филтърът може да е поставен неправилно. Опитайте да го поставите правилно в жлеба на държача.
След като се уверите, че сте спазили инструкциите за стартирането му от книжката с Инструкциите за употреба, проверете дали електрическият Ви контакт работи като включите друг уред. Ако все още уредът не работи, не опитвайте да го разглобите или поправите сами, а го отнесете в оторизиран сервизен център.
Проверете следните точки:
• докинг станцията не бива да е върху килим.
• докинг станцията не бива да е изложена на слънчева светлина, нито да е в близост до източник на топлина.
• Свободното пространство отстрани и пред докинг станцията трябва да е в съответствие с инструкциите в ръководството за употреба. В противен случай преместете докинг станцията или предметите, които пречат.
• Кръглият щепсел свързан ли е правилно със докинг станцията? Ако не е, включете го на зарядното в докинг станцията.
• Кабелът за зарядното свързан ли е към електрозахранването? Ако не е, свържете зарядното към електрозахранването.
• Има ли предмет в близост до зарядната докинг станция? Ако има, преместете всички предмети край докинг станцията.
• Има ли предмети в близост до терминалите на докинг станцията? Ако има, премахнете всички предмети от терминалите на докинг станцията.
• Дезактивирана ли е докинг станцията (LED индикаторът "power" е червен)? Ако е така, активирайте докинг станцията, като я свържете към електрозахранването.
• Ако виртуалната стена е поставена, намира ли се на разстояние от докинг станцията (над 3m)? Защото, ако виртуалната стена се постави наблизо, сигналът от стената ще блокира докинг станцията и роботът няма да може да се върне там.

Ако, след като проверите тези точки, роботът все още не може да намери докинг станцията, ще трябва да бъде проверен от оторизиран сервиз за ремонт на прахосмукачки.
Първо проверете дали роботът е свързан към вашата WiFi мрежа, като извадите робота от основата му и натиснете три пъти основния бутон. След това роботът трябва да мига в зелено или червено.

Ако роботът мига в червено, той вече не е свързан с приемника ви за интернет. Проверете интернет връзката на приемника си. Ако връзката е установена, рестартирайте робота си, като натиснете бутона за 3 секунди, за да го изключите, след което натиснете за 3 секунди, за да го включите. След това изчакайте две минути за свързване на продукта.
Ако роботът все още не е свързан след две минути, можете да повторите целия процес на конфигуриране, като:
• Нулирате робота: изключете робота, като натиснете главния бутон в продължение на три секунди. След това натискайте главния бутон, докато чуете двукратен звуков сигнал.
• Изтриете продукта от приложението, за да направите друго сдвояване: отидете на настройките и натиснете „Delete product“ (Изтриване на продукт) в подробностите за вашия робот.

Ако роботът мига в зелено, роботът вече е свързан.
Първо, роботът трябва да бъде изключен, като натиснете основния бутон на робота 3 секунди, докато е включен.
След това роботът може да бъде нулиран чрез натискане на главния бутон в продължение на 20 секунди, докато роботът е изключен. Когато процедурата е успешна, ще чуете двукратен звуков сигнал.
Това е нормално, защото сте свързани с продукта, който няма връзка с интернет.
За някои смартфони, след свързване към Wi-Fi на продукта, може да видите съобщение с молба да потвърдите, че искате да останете в тази мрежа, която няма връзка с интернет. Трябва да отговорите, че въпреки това искате да се свържете с тази мрежа, за да бъде свързването успешно.
Извадете робота от докинг станцията и натиснете бутона за стартиране за 3 секунди, за да го изключите. След това включете отново робота, като натиснете бутона за стартиране за 3 секунди.
Не, уредът е предназначен единствено за употреба на закрито.
Да, сензорите на робота не се нуждаят от светлина за извършване на сесията за почистване.
Роботът е ефективен на твърди подови повърхности, включително плочки, паркет, ламинат, винил и килими с максимална дебелина 1,5 см.
Да, използването на прахосмукачка-робот се препоръчва за поддържане на чистотата, но все пак има повърхности, върху които роботът не е толкова ефективен, колкото стандартните прахосмукачки.
Да, можете да насрочите единична сесия за почистване или да настроите ежедневна функция за почистване чрез мобилното приложение.
Роботът е ограничен до една програма на ден, за да се осигури оптималното почистване на всички достъпни помещения.
Да. Роботът ще премине в неактивен режим, когато бъде напълно зареден.
Да, по време на почистване роботът се връща автоматично в станцията за зареждане при изтощена батерия.
След като зареждането приключи, прахосмукачката ще възобнови процеса на почистване.
Това е така, защото роботът не е започнал работа от станцията за зареждане: тъй като роботът се връща в началната си точка, той ще се върне там, където е започнал почистването в режим Spot.
Уредът е направен от материали, които могат да бъдат регенерирани или рециклирани. Можете да оставите уреда в най-близкия пункт за събиране на отпадъци.
Ако смятате, че някоя част липсва, обадете се на Центъра за обслужване на клиенти, за да Ви окажем необходимото съдействие.
Моля, отидете на раздел „Аксесоари“ на интернет страницата, за да намерите лесно всичко необходимо за Вашия продукт.
Открийте по-подробна информация в раздел Гаранция на тази интернет страница.
Виртуалната стена дава възможност да се ограничат зоните, които роботът почиства.
Прахосмукачката робот има 3 режима на работа: тих, нормален и турбо.
Можете да ги активирате и през мобилното приложение.
Да, сензорите на робота позволяват идентифициране на повърхността на килим и роботът автоматично превключва в подсилен режим.
Нужни са 6 часа, за да заредите празна батерия.
За да може смартфонът Ви да открие Wi-Fi мрежата около Вас, приложението се нуждае от разрешение за местоположение, както се изисква от Google.
Ако не дадете такова разрешение, смартфонът няма да може да намери Вашия продукт и да продължи сдвояването.
Тази информация не се използва или съхранява.
Роботът може да работи до 120 минути, преди батерията му да се изтощи.
Ако искате да продадете вашия робот, изтрийте данните си:
• Натиснете бутона за захранване за 20 секунди.
• Отворете приложението Robots.
• Щракнете върху настройките.
• Щракнете върху името на вашия робот и „Изтриване на продукта“.