Инструкции за употреба и често задавани въпроси за Прахосмукачка-робот X-Plorer Serie 60 RR7447

Най-ниския робот, който почиства навсякъде, дори и под ниските мебели (*)

С прахосмукачката-робот Rowenta X-Plorer 60 почиствате дома си и премахвате алергените от праха без капка напрежение! Системата Aqua Force измива подовете, докато почиства праха – истинска функция „2 в 1“, която предоставя перфектни, видими резултати! Високоефективната филтрация осигурява 99,9% задържане на събрания прах. Най-тънката* прахосмукачка-робот на пазара с височина от едва 6 cm, тя преминава дори под ниски мебели. Методичната ѝ навигационна система Smart Exploration 4.0 покрива подовата повърхност на целия ви дом с изключителна прецизност. В добавка е интуитивна и лесна за използване: просто се свържете с приложението и управлявайте робота си от разстояние, отвсякъде, по всяко време. Той дори е съвместим с гласови асистенти за истинско делегиране на задълженията!

Референтен код : RR7447WH

Инструкции и Ръководство

Често задавани въпроси

Приложението за роботи е само за смартфони.
Нашите продукти са съвместими с всички оператори и с повечето приемници на пазара.
Можете да свържете вашия продукт с Wi-Fi мрежа с всеки от типовете WPA и WPA2 на честотната лента от 2,4 GHz.

Ако вашата Wi-Fi мрежа не се вижда на продукта, възможно е Wi-Fi мрежата на 2,4 GHz да не е активирана за вашия приемник.
Повечето приемници ви дават възможност да я активирате. Проверете ЧЗВ на вашия оператор, за да разберете как да го направите.

Предупреждение:
Вашият продукт не може да се свърже с Wi-Fi мрежа на 5 GHz.
Wi-Fi мрежа с парола, съдържаща специални символи, няма да работи толкова добре, колкото отворената Wi-Fi мрежа (която не изисква парола).
Ако вашата мрежа не се вижда в списъка с налични мрежи, преместете устройството по-близо до приемника си за интернет.
Ако мрежата все още не е видима, може да не е съвместима с вашето устройство. По-специално 5 GHz мрежи не се поддържат. Направете справка със списъка за съвместимост.
В „Settings“ (Настройки) от дясната страна на началния екран трябва да изберете „WiFi settings“ (WiFi настройки) и „activate WiFi“ (активиране на WiFi).
След това изберете своята WiFi мрежа и въведете паролата си.
Можете да отидете на настройката на смартфона си и да проверите дали вашият смартфон е свързан с домашната ви WiFi мрежа. WiFi мрежата трябва да има връзка с интернет.
Ето списъка на най-често срещаните проблеми и решения по ред на честота.

  1. Сдвояването е успешно, но уредът не е свързан: ако видите в приложението, че вашият уред не е свързан, затворете и отворете отново приложението.

    Ако все още не виждате уреда след това действие,
    - Продукти Explorer Serie 40: извадете робота от докинг станцията и натиснете бутона за 3 секунди. Ако искате да свържете друга връзка с друг телефон, може да се наложи да натиснете бутона няколко пъти, за да мига в оранжево.
    - Продукти Explorer Serie 60: рестартирайте робота, като използвате превключвателя до контейнера за прах.
    - Продукти Explorer Serie 80: рестартирайте робота, като използвате превключвателя под робота.

  2. Wi-Fi връзка: проверете паролата за Wi-Fi и въведете внимателно.

  3. Дръжте смартфона си близо до уреда и модема до края на процеса на сдвояване.

  4. Точка за достъп на Android: не забравяйте да запазите връзката с уреда, ако видите съобщение за потвърждение. Това съобщение може да се появи два пъти по време на процеса на сдвояване.

  5. Точка за достъп на iOS: след няколко опита рестартирайте смартфона си.

  6. Точка за достъп на iOS: по време на свързването с уреда ще се появи изскачащ прозорец, който ще ви помоли да се свържете с мрежата „SEB_ACCESS_POINT“. Натиснете „Join (Присъединяване)“.

  7. Точка за достъп: когато сте активирали точката за достъп,
    - Продукти Explorer Serie 40: мига ли LED индикаторът в оранжево + двукратен сигнал?
    - Продукти Explorer Serie 60: мига ли бързо лапата за Wi-Fi + звуков сигнал?
    - Продукти Explorer Serie 80: мига ли лампата за Wi-Fi?

    Ако не, опитайте отново.

  8. Точка за достъп на Android: след няколко опита премахнете мрежата „SEB_AccessPoint“ от настройката на вашия смартфон, ако я видите.

  9. Точка за достъп на Android: някои смартфони имат опция в настройките на Wi-Fi мрежа да избегнат връзката с Wi-Fi мрежи, които няма връзка с интернет.

    По време на сдвояването, моля, дезактивирайте тази опция, така че смартфонът да позволява свързването с уреда. Тази опция е идентифицирана в смартфони Xiaomi като Pocophone F1 и Redmi note 8.

  10. Интернет връзка: уверете се, че уредът, който предстои да сдвоите, не се нуждае от прокси.

  11. Android: трябва да позволите геолокацията.

  12. Интернет връзка: проверете дали за свързване на вашия уред във вашата настройка за Wi-Fi сте избрали мрежа на 2,4 GHz, а не на 5 GHz.

  13. Връзка с облака: проверете дали автоматичното повторно свързване с домашната Wi-Fi мрежа е правилно.

  14. Връзка с облака: активирайте мобилните данни на вашия смартфон.

  15. След няколко опита: рестартирайте Wi-Fi модема.

  16. След няколко опита: изключете от контакта, изчакайте 20 секунди и включете отново уреда.
    Ако проблемът все още е налице, нулирайте уреда (хардуерно нулиране).
Ако все още възниква грешка след няколко неуспешни опита:
Натиснете бутона на устройството „Home“ (Начало) за 5 секунди и проверете дали индикаторът на Wi-Fi мига.
Ако не мига, изключете и включете устройството, като използвате превключвателя до контейнера за прах.


Ако грешката продължава, може да се дължи на неправилно използване на телефона:

Телефон с Android:
По време на процеса на свързване приложението ще ви свърже автоматично към робота. Важно е да останете свързани към тази нова мрежа.
В зависимост от телефона ви може да се появят различни изскачащи прозорци по време на свързване:
• Ако изскачащият прозорец ви съобщава, че мрежата ще бъде превключена, тъй като тази, към която сте свързани, няма интернет, откажете.
• Ако в изскачащия прозорец бъдете попитани питат дали искате да останете свързани към мрежата без интернет, приемете.
• Ако в изскачащия прозорец ви се съобщава, че мрежата няма интернет, но не предлага смяна на мрежите, не правете нищо.

iPhone:
При свързване към устройството ще се покаже изскачащ прозорец с молба да се свържете към мрежата „SEB_ACCESS_POINT“. Приемете, като щракнете върху „Join“ (Присъединяване).
Ако не успеете да изпълните тази стъпка няколко пъти, рестартирайте телефона и опитайте отново.
След като въведете своята парола, възниква грешка при свързване към облака.

• За свързване към облака се изисква интернет връзка за успешно сдвояване на устройствата. За целта можете да активирате своите мобилни данни или автоматично да се свържете отново към домашната си мрежа.
• Уверете се, че датата и часът на телефона ви са правилни. Всяка разлика ще попречи на свързването.

След няколко неуспешни опита:
• Рестартирайте своя Wi-Fi рутер.
• Изключете и включете устройството, като използвате превключвателя до контейнера за прах.

След няколко неуспешни опита можете да нулирате устройството:
Натиснете едновременно бутона „Home“ (Начало) и бутона за стартиране за 5 секунди. Бутонът за стартиране ще премигне няколко пъти, за да потвърди активирането.
Важно: изключете и след това включете отново устройството, като използвате превключвателя до контейнера за прах.
След като въведете своята парола, възниква грешка при свързване към Wi-Fi мрежата.

1. Проверете паролата за Wi-Fi и я въведете отново внимателно.
2. Дръжте смартфона си близо до устройството и интернет модема, докато завърши процесът на свързване.
3. Устройството не може да се свързва към обществени мрежи, като например наличните в хотелите.
4. Телефон с Android: При свързване към устройството може да се появи изскачащ прозорец. По време на процеса на свързване приложението ще ви свърже автоматично към робота. Важно е да останете свързани към тази нова мрежа.
Вижте някои примери за проблеми, които може да срещнете, в зависимост от вашия телефон:
• Ако изскачащият прозорец ви съобщава, че мрежата ще бъде превключена, тъй като тази, към която сте свързани, няма интернет, откажете.
• Ако в изскачащия прозорец бъдете попитани питат дали искате да останете свързани към мрежата без интернет, приемете.
• Ако в изскачащия прозорец ви се съобщава, че мрежата няма интернет, но не предлага смяна на мрежите, не правете нищо.

След няколко неуспешни опита:
• Рестартирайте своя Wi-Fi рутер.
• Изключете и включете устройството, като използвате превключвателя до контейнера за прах.
Някои телефони Xiaomi може да имат проблеми със свързването. Може да се появят необичайно голям брой изскачащи прозорци.
Засегнатите телефони са тези със система MIUI (като например модели Redmi и Pocophone).

В този случай опитайте да изпълните следните стъпки:
Settings (Настройки) > Applications (Приложения) > Manage applications (Управление на приложенията) > Rowenta Robots (Роботи Rowenta) > Other permissions (Други разрешения). На тази страница приемете разрешението за Change Wi-Fi connectivity (Промяна на Wi-Fi свързаност).
Settings (Настройки) > Wi-Fi > Additional settings (Допълнителни настройки) > Wi-Fi Assistant (Wi-Fi асистент). На тази страница дезактивирайте наличните опции.
За това има няколко възможни причини:
• Не сте въвели правилно имейл адреса за профила. Моля, проверете.
• Не сте въвели правилно паролата. За да я нулирате, заявете временна парола по имейл и след това я променете в менюто на приложението.
Това изобщо не е задължително, а е потребителско предпочитание.
Това е жироскопска карта, непостоянна карта, която ви позволява да имате визуално проследяване в реално време на вашата сесия за почистване. Тази карта има само отчитане и не може да се персонализира. За всяка нова сесия на почистване ще се създава нова карта.
Качеството на жироскопската карта може да бъде повлияно, ако роботът се сблъска с твърде много препятствия по време на почистването. Преди да пуснете прахосмукачката-робот, се уверете, че сте премахнали всички препятствия, захранващи кабели, дрехи или други потенциални препятствия, които могат да причинят затруднения на робота.

Качеството на жироскопската карта може също да бъде повлияно, ако роботът е имал трудности при изкачване на килим, праг на врата, крак на стол...
Жироскопската карта има максимално повърхностно покритие от 19 x 19 m (360 m²), така че не забравяйте да монтирате вашата докинг станция по съответния начин.
Не почиствайте с прахосмукачка мокри повърхности, всякакъв вид течности, горещи вещества (жарава, цигари), изключително фини вещества (гипс, цимент, пепел и т.н.), големи остри отпадъци (стъкло), вредни продукти (разтворители, абразивни материали и т.н.), агресивни продукти (киселина, почистващи продукти и т.н.), запалими и избухливи продукти (на маслена или спиртна основа).
Поставете зарядната докинг станция до стена, на равна повърхност и където прахосмукачката-робот може лесно да я открие.
На мястото не бива да има никакви препятствия (включително килим). Оставете поне 1,5 метър свободно пространство отляво и отдясно и 2 метра пред докинг станцията. Ако станцията е поставена в ъгъл или се открива трудно, прахосмукачката-робот няма да може да я достигне.
Поставете зарядния кабел на докинг станцията покрай стената.
За повече информация вижте инструкциите в ръководството за употреба.
Оставете зарядната докинг станция постоянно включена в контакта (функцията за автоматично презареждане няма да е налична, ако докинг станцията не е активирана).
Да, роботът е снабден със сензори срещу падане, които разпознават стълби и дупки.
Възможно е обаче да възникнат ситуации, в които сензорите не са толкова ефективни. Например извити ръбове на стълби, килимчета до стълби, хлъзгави повърхности, препятствия, които могат да повлияят на работата на сензорите.
Преди да пуснете робота, уверете се, че наоколо няма препятствия, захранващи кабели, дрехи или други потенциално опасни предмети, които могат да причинят повреда на уреда или други инциденти.
Да, роботът може да се зарежда на станцията за зареждане, дори когато главният превключвател е изключен.
Проверете дали превключвателят под робата е в правилното положение „ON“.
Прахосмукачката робот има 3 режима на почистване:
• „Methodic“ (Методичен) (почистване на всички достъпни зони)
• „Wall follow“ (Следване на стената) (почистване до стените и в ъглите)
• „Spot“ (Петно) (почистване на локализирана зона)
За да изберете режим „Methodic“ (Методичен), натиснете еднократно бутона за захранване на робота.
За да изберете режим „Spot“ (Петно), натиснете двукратно бутона за захранване на робота.
За да изберете режим „Wall follow“ (Следване на стената), натиснете трикратно бутона за захранване на робота.
Можете също да активирате различни режими на почистване в мобилното приложение.
За да спрете временно сесията на почистване, натиснете бутона за захранване на робота.
За да възобновите сесията на почистване, натиснете отново бутона за захранване.
За да изпратите робота обратно до неговата докинг станция, натиснете бутона за повторно зареждане на работа. Бутонът за повторно зареждане ще светне в червено.
Когато роботът се зарежда, светлинният индикатор на основата за зареждане мига в синьо.
Когато роботът е напълно зареден, индикаторът спира да мига и остава да свети в синьо.
Винаги дръжте прахосмукачката робот на докинг станцията, когато не я използвате.
Ако планирате да не използвате робота за дълго време, заредете напълно и след това извадете батерията от робота (уверете се, че роботът е изключен, когато вадите батерията). Съхранявайте ги на сухо и хладно място. Зареждайте отново батерията на всеки 3 месеца.
Не е препоръчително да използвате мопа с вода върху чувствителни подови настилки, като например паркети или мокети и килими.
Не, резервоарът за вода и навлажненият моп трябва да се поставят непосредствено преди почистването и да се извадят веднага след него.
Изключете незабавно вашата прахосмукачка-робот.
Отстранете контейнера за прах, филтъра и основната четка.
Оставете ги да се изсушат напълно, преди да ги поставите обратно.
Изсипвайте контейнера за прах в боклука след всяка употреба. Почиствайте уплътненията на отделението за прах с кърпа.
Препоръчва се почистване на централната четка веднъж седмично.
За повече подробности, моля, вижте ръководството за употреба.
Препоръчва се почистване на филтрите поне веднъж седмично.
За повече подробности, моля, вижте ръководството за употреба.
Необходимо е редовно да почиствате левите, десните и предните колела, за да премахнете заплетените косми и влакна.
Препоръчително е да избърсвате сензорите и терминалите за зареждане (на робота и станцията за зареждане) с чиста, суха кърпа веднъж седмично.
Изключете робота, преди да почистите сензорите и терминалите за зареждане.
Не използвайте почистващи препарати за почистване на прахосмукачката-робот.
За някои части може да използвате вода, а за други може да използвате само суха кърпа. За повече подробности, вижте ръководството за употреба.
Препоръчва се да сменяте филтъра за фини прахови частици и филтъра от пяна веднъж на всеки 6 месеца.
Страничните четки трябва да се сменят с нови на всеки 6 месеца.
Не използвайте уреда. За да избегнете всякаква опасност, трябва да бъдат подменени от оторизиран сервиз за ремонт на прахосмукачки.
Не използвайте уреда. За да избегнете всякаква опасност, не пипайте терминалите. Трябва да изключите докинг станцията от контакта и да бъде подменена от оторизиран сервиз за ремонт на прахосмукачки.
Проверете:
Дали контейнерът за прах не е пълен.
Дали филтрите са чисти.
Дали няма предмет или боклук, който блокира отвора за всмукване под робота.
За това има няколко възможни причини:
• Ако роботът не е започнал от станцията за зареждане, няма да се върне там. В този случай ще се върне в началната си точка.
• Ако роботът е почиствал в режим Spot, ще се върне в началната си точка.
• Ако роботът бъде повдигнат и поставен обратно на пода, ще се опита да се премести. Ако не може, ще се върне в началната си точка.
Проверете следното:
• Станцията за зареждане не бива да е поставена върху килим.
• Станцията за зареждане не бива да е изложена на слънчева светлина, нито да е в близост до източник на топлина.
• Свободното пространство около и пред станцията за зареждане е в съответствие с инструкциите в ръководството за употреба.
• Щепселът е свързан правилно със станцията за зареждане.
• Кабелът за зареждане е свързан към електрозахранването.
• Няма препречващи предмети около станцията за зареждане.
• Няма предмети в близост до терминалите на станцията за зареждане.
• Активирана е станцията за зареждане (LED индикаторът свети в зелено).

Ако роботът все още не намира базовата станция и след като проверите тези точки, свържете се с оторизиран сервиз за ремонт на прахосмукачки.
Можете да извършите следните действия:
• Изключете главния превключвател и отново го включете.
• Изключете кабела от контакта и отново го включете в станцията за зареждане.
• Уверете се, че зареждащите терминали и прозорчетата на сензора не са препречени, след това избършете корпуса и станцията за зареждане със суха кърпа. Не забравяйте да изключите главния превключвател, както и да изключите робота, преди да го подсушите внимателно.
• Проверете дали няма някакви препятствия като отразяващ обект, стол и др. край станцията за зареждане.

Ако и след тези стъпки автоматичното зареждане все още не работи добре, свържете се с оторизиран сервиз за ремонт на прахосмукачки.
Това е нормално. Прахосмукачката може да остане свързана със станцията за зареждане без никакъв риск.
Внимание: използвайте само предвиденото зарядно.
Проверете следното:
• Дали превключвателят под робота е в правилното положение „ON“.
• Дали дисплеят свети. Ако ли не, заредете робота на базовата станция.
Проверете следното:
• Няма препречващи предмети под колелата.
• Роботът не е блокиран поради разлика в нивата на пода.
• Не е изписано съобщение за грешка. (вижте раздела за отстраняване на неизправности и кодове на грешките в ръководството за употреба)
Можете да извършите следните действия:
• Уверете се, че няма препречващи предмети на 10 см от стълби/дупки.
• Избършете прозорчетата на сензора със суха кърпа.

Ако и след тези стъпки проблемът продължава, моля, свържете се с оторизиран сервиз за ремонт на прахосмукачки.
Уверете се, че четката не е препречена с нещо. Почистете четката от заплетени косми и влакна.
Ако четката е повредена, сменете я с нова.
Мигащата светлина и светлинният сигнал показват грешка.
За повече подробности относно описанието на грешката и решение вижте ръководството за употреба.
Можете да извършите следните действия:
• Проверете дали входният канал не е запушен.
• Проверете дали контейнерът за прах е поставен правилно.
• Изпразнете контейнера за прах, ако е пълен.
• Свалете централната четка и я почистете.
• Проверете дали филтърът не е задръстен.

Ако и след тези стъпки проблемът продължава, моля, свържете се с оторизиран сервиз за ремонт на прахосмукачки.
Когато роботът установи риск, се активира предпазната функция на четката.

Възможни са две ситуации:
Четката не може да се движи: роботът се опитва да я освободи и спира почистването и четката.
Роботът ще се опита да освободи четката: ако не може, ще я изключи и ще трябва ръчно да я освободите.

Ако четката не може да се движи по дебел килим заради дългите и/или дебели влакна или роботът е почиствал килима дълго време, четката ще спре да се върти и роботът ще продължи да почиства без нея.
Работата на робота може да е възпрепятствана от определени проблеми, за които се показват кодове за грешка.
За повече подробности относно кодовете за грешка и решение вижте ръководството за употреба.
Филтърът може да е поставен неправилно. Опитайте да го поставите правилно в жлеба на държача.
След като се уверите, че сте спазили инструкциите за стартирането му от книжката с Инструкциите за употреба, проверете дали електрическият Ви контакт работи като включите друг уред. Ако все още уредът не работи, не опитвайте да го разглобите или поправите сами, а го отнесете в оторизиран сервизен център.
Роботът може да бъде нулиран, като натиснете едновременно началния бутон и бутона за стартиране в продължение на 5 секунди. Чува се звуков сигнал и бутонът за стартиране мига, когато процедурата е успешна.
Това е нормално, защото сте свързани с продукта, който няма връзка с интернет.
За някои смартфони, след свързване към Wi-Fi на продукта, може да видите съобщение с молба да потвърдите, че искате да останете в тази мрежа, която няма връзка с интернет. Трябва да отговорите, че въпреки това искате да се свържете с тази мрежа, за да бъде свързването успешно.
Първо, проверете дали роботът е свързан. Ако LED индикаторът за Wi-Fi мига, роботът се опитва да се свърже с Wi-Fi мрежата.

LED индикаторът не свети: Роботът не е свързан. Първо, проверете приемника си за интернет.

LED индикаторът мига: Роботът се опитва да се свърже. Изчакайте за минута.
Ако роботът е в това състояние в продължение на няколко минути, рестартирайте робота, като го отстраните от основата му и използвате превключвателя, разположен близо до контейнера за прах.

LED индикаторът свети непрекъснато: Роботът е свързан.
В този случай рестартирайте робота, като го отстраните от основата му и използвате превключвателя, разположен близо до контейнера за прах. Ако това не работи, използвайте процедурата за нулиране.
Рестартирайте робота, като използвате превключвателя до контейнера за прах.
Ако индикаторът за презареждане (5) мигне 3 пъти в синьо и след звуков сигнал започне да мига в червено, сменете батерията или занесете прахосмукачката-робот в одобрен сервизен център.
Не, уредът е предназначен единствено за употреба на закрито.
Да, сензорите на робота не се нуждаят от светлина за извършване на сесията за почистване.
Роботът е ефективен на твърди подови повърхности, включително плочки, паркет, ламинат, винил и килими с максимална дебелина 1,5 см.
Да, използването на прахосмукачка-робот се препоръчва за поддържане на чистотата, но все пак има повърхности, върху които роботът не е толкова ефективен, колкото стандартните прахосмукачки.
Да, можете да насрочите единична сесия за почистване или да настроите ежедневна функция за почистване чрез мобилното приложение.
Роботът е ограничен до една програма на ден, за да се осигури оптималното почистване на всички достъпни помещения.
Да. Роботът ще премине в неактивен режим, когато бъде напълно зареден.
Да, по време на почистване роботът се връща автоматично в станцията за зареждане при изтощена батерия.
След като зареждането приключи, прахосмукачката ще възобнови процеса на почистване.
Това е така, защото роботът не е започнал работа от станцията за зареждане: тъй като роботът се връща в началната си точка, той ще се върне там, където е започнал почистването в режим Spot.
Уредът е направен от материали, които могат да бъдат регенерирани или рециклирани. Можете да оставите уреда в най-близкия пункт за събиране на отпадъци.
Ако смятате, че някоя част липсва, обадете се на Центъра за обслужване на клиенти, за да Ви окажем необходимото съдействие.
Моля, отидете на раздел „Аксесоари“ на интернет страницата, за да намерите лесно всичко необходимо за Вашия продукт.
Открийте по-подробна информация в раздел Гаранция на тази интернет страница.
Прахосмукачката робот има 3 режима на работа: тих, нормален и турбо.
Можете да ги активирате и през мобилното приложение.
Да, сензорите на робота позволяват идентифициране на повърхността на килим и роботът автоматично превключва в подсилен режим.
Нужни са 4 – 5 часа, за да заредите празна батерия.
Роботът може да работи до 90 минути, преди батерията му да се изтощи.
Можете да споделите робота, като всеки трябва да изтегли приложението Rowenta и да изпълни инструкциите за свързване.
За да може смартфонът Ви да открие Wi-Fi мрежата около Вас, приложението се нуждае от разрешение за местоположение, както се изисква от Google.
Ако не дадете такова разрешение, смартфонът няма да може да намери Вашия продукт и да продължи сдвояването.
Тази информация не се използва или съхранява.
Ако искате да продадете вашия робот, изтрийте данните си:
• Натиснете бутоните „Power“ (Захранване) и „Home“ (Начало) за 20 секунди.
• Отворете приложението Robots.
• Щракнете върху настройките.
• Щракнете върху името на вашия робот и „Изтриване на продукта“.